Nikdy síce neviete, čo vám môže priniesť, ale pri tempe akým sa posúvajú materiály, len málokedy to nie je po chuti.
Teraz som si z bonboniéry vybral výnimočne dobrý kúsok, ktorý osloví veľa bežcov a prinesie veľa zábavy a pohody.
Patrí karbón do lesa?
Jedným z mála mínusov New Balance FuelCell SuperComp Trail je len názov. To si nemáte šancu zapamätať.
Je však oveľa jednoduchšie, ak poviem, že ide o trailovú obuv, ktorá má karbónový plát. Niekedy ho označujú aj ako ‚rocker‘. To je presne tá súčiastka, ktorá vám vystrelí nohu pri odraze. Dohliada na to, aby ste sa neflákali.
New Balance má výnimočne prepracované a pohodlné cestné modely s rocker plátom. FuelCell Supercomp Elite V3 patria medzi extra pohodlnú súťažnú obuv.
Teraz sa New Balance pokúsil vytvoriť niečo podobné aj do terénu. Trail je pritom špecifická disciplína, pretože podklad je rôznorodý a každým krokom sa môže meniť.
V teréne musí aj chodidlo viac pracovať. Na nerovnom povrchu zapája oveľa viac stabilizačných svalov.
Obuv mu musí v tomto asistovať.
Tesné a ľahké
Musím priznať, že som bol ohľadom rocker plátu pre terén veľmi skeptický. Na ceste je to ľahké a overené na desiatkach modelov. Plát spolu s tlmiacou penou podporujú odraz. Stačí, že chodidlo zakaždým vystrelí vpred.
V teréne sa mení vaša rýchlosť, smer, nohu neraz položíte aj šikmo k smeru pohybu. Ako by už len mohol v tomto prípade pomôcť plát?
Nie je náhoda, že zatiaľ sa mnohým značkám nepodarilo preniesť túto technológiu do trailu.
Je to proste iný vesmír.
Ale poďme po poriadku. FuelCell SuperComp Trail je ľahký trailový model s akcentom na rýchlosť. Pokojne to môže byť súťažný model. Má na to najlepšie predpoklady.
Obuv má hmotnosť 270 gramov, čo je výborná hodnota. Na nohách ich takmer necítite.
Zvršok má skôr užší strih. Noha doň pasuje ako ruka do rukavice. Niekomu sa môže zdať tesná, ale nie je to nič nepríjemné.
Preto ak máte radi v oblasti prstov viac priestoru alebo máte širšie chodidlo, pokojne siahnite po vyššom čísle.
Zvršok má dve vrstvy. Dobre drží nohu a je aj dobre odvetraný. Pripomína to najlepšie z maratónskych modelov New Balance. Jazyk je dostatočne hrubý a pre lepšie odvetranie je v ňom niekoľko otvorov.
V teréne musí aj chodidlo viac pracovať. Na nerovnom povrchu zapája oveľa viac stabilizačných svalov.
Obuv mu musí v tomto asistovať.
Tesné a ľahké
Musím priznať, že som bol ohľadom rocker plátu pre terén veľmi skeptický. Na ceste je to ľahké a overené na desiatkach modelov. Plát spolu s tlmiacou penou podporujú odraz. Stačí, že chodidlo zakaždým vystrelí vpred.
V teréne sa mení vaša rýchlosť, smer, nohu neraz položíte aj šikmo k smeru pohybu. Ako by už len mohol v tomto prípade pomôcť plát?
Nie je náhoda, že zatiaľ sa mnohým značkám nepodarilo preniesť túto technológiu do trailu.
Je to proste iný vesmír.
Ale poďme po poriadku. FuelCell SuperComp Trail je ľahký trailový model s akcentom na rýchlosť. Pokojne to môže byť súťažný model. Má na to najlepšie predpoklady.
Obuv má hmotnosť 270 gramov, čo je výborná hodnota. Na nohách ich takmer necítite.
Zvršok má skôr užší strih. Noha doň pasuje ako ruka do rukavice. Niekomu sa môže zdať tesná, ale nie je to nič nepríjemné.
Preto ak máte radi v oblasti prstov viac priestoru alebo máte širšie chodidlo, pokojne siahnite po vyššom čísle.
Zvršok má dve vrstvy. Dobre drží nohu a je aj dobre odvetraný. Pripomína to najlepšie z maratónskych modelov New Balance. Jazyk je dostatočne hrubý a pre lepšie odvetranie je v ňom niekoľko otvorov.
Vysoké pohodlie
V podrážke sú dve tlmiace peny a medzi nimi je karbónový plát. Tlmenie patrí medzi to najlepšie, čo som medzi trailovými modelmi zažil.
Vrchná pena je extrémne mäkká a pružná. Na jednej strane tlmí, ale na druhej strane to nie je extrémne tlmený model ako napríklad pri modeloch Hoka One One. Je to vďaka celkovej výške podrážky. V prednej časti má 21 mm, v oblasti päty 31 mm.
Chodidlo má zabezpečený dostatočný komfort, no zároveň máte dobrý kontakt so zemou.
Nedá sa povedať, že by vám noha pri behu len plávala. Pri odraze sa dokážete ľahko oprieť.
Že je to obuv, ktorá má rada rýchlosť, poznáte aj vďaka veľkému dropu. Desať milimetrov je celkom vysoké číslo a vo všeobecnosti je to dizajn súťažných modelov.
Pri behu cítite ako sa noha veľmi rýchlo dostáva do odrazu. Chodidlo je v nej uložené tak, že prirodzene má tendenciu dopadať buď do neutrálneho došľapu alebo na špičku.
Podrážka Vibram Litebase MegaGrip na pohľad nevyzerá agresívne. Výstupky majú 4 milimetre, sú rozložené rovnomerne. No počas tréningov držali prakticky vo všetkých podmienkach veľmi spoľahlivo. Na štrku aj na blate sa nestalo, že by sa noha šmýkala.
Maximálna spoľahlivosť a výborné manévrovanie
Dostávame sa k tomu, čím medzi ostatnými trailovými modelmi vyniká a z čoho som mal isté obavy – karbónový plát.
Na ceste posunul karbón bežcov na inú úroveň. Každý, kto si obuv s rocker plátom vyskúšal, si takmer naisto vylepšil svoj osobný rekord.
Mal som obavy z toho, že budem vložku v pene pri dopade cítiť a v teréne mi to bude prekážať. Už pri prvom obutí som však ostal prekvapený a vlastne dodnes neviem, či tam plát skutočne je. Respektíve čím to je, že som ho vôbec ale že vôbec necítil.
Skúšal som sa do toho oprieť, skúšal som aj rôzne povrchy aj prudšie zbehy. A nič. Topánka drží. Správa sa predvídavo. Dobre sa v nej v teréne manévruje. Nemáte pocit, že by vám chodidlo vystreľovala niekam, kam nechcete.
Efekt karbónového plátu prosto necítite. Možno je to aj dobre, pretože som jej o to viac dôveroval.
Na druhej strane práve preto si netrúfam stopercentne povedať, či vás v porovnaní s inými modelmi zrýchli. To čo platí pre cestnú karbónovú obuv. Že v nej si v podstate s istotou zabehnete nový rekord.
Veľa zábavy
Stále je to však jedna z najlepších topánok na trail, akú si môžete dnes kúpiť. Je to obuv, ktorú najlepšie využijete na behateľných terénoch.
Asi by s veľkým prehľadom zvládla aj technický terén ako napríklad tatranskú žulu. No v tomto prípade to je ako s Porsche 911. Ani s ním nepôjdete na štrkovú cestu, ale na asfalt, kde môžete využiť jeho prednosti. Pre New Balance je prednosťou jednoznačne svižný rýchly beh na širokých turistických chodníkoch.
Čo sa týka vzdialeností. Je to ideálna obuv na behy do 25 – 30 kilometrov. Pri dlhších behoch preferujem väčšiu podporu pre chodidlo a najmä viac priestoru pre prsty.
Celkovo sa New Balance podaril obrovský krok. Vytvorili ľahkú, flexibilnú a veľmi dobre odpruženú obuv do terénu. Pohodlie v nej nie je za cenu rýchlosti.
Je to jedna z najvšestrannejších topánok, v akých som mal možnosť behať. Pretože elegantne v nej zvládnete aj asfalt. Tým pádom je to ideálna voľba pre behy z domu do lesa.
Menším mínusom môže byť úzky strih. Ale celkový výsledok je výborný. Rozhodne je to spoločník, s ktorým si užijete veľa zábavy.
Na otázku, či to je tá najlepšia obuv na trail, nie je ťažké odpovedať. Je to tá najlepšia voľba pre kratšie a rýchle behy.
Pri behu cítite ako sa noha veľmi rýchlo dostáva do odrazu. Chodidlo je v nej uložené tak, že prirodzene má tendenciu dopadať buď do neutrálneho došľapu alebo na špičku.
Podrážka Vibram Litebase MegaGrip na pohľad nevyzerá agresívne. Výstupky majú 4 milimetre, sú rozložené rovnomerne. No počas tréningov držali prakticky vo všetkých podmienkach veľmi spoľahlivo. Na štrku aj na blate sa nestalo, že by sa noha šmýkala.
Maximálna spoľahlivosť a výborné manévrovanie
Dostávame sa k tomu, čím medzi ostatnými trailovými modelmi vyniká a z čoho som mal isté obavy – karbónový plát.
Na ceste posunul karbón bežcov na inú úroveň. Každý, kto si obuv s rocker plátom vyskúšal, si takmer naisto vylepšil svoj osobný rekord.
Mal som obavy z toho, že budem vložku v pene pri dopade cítiť a v teréne mi to bude prekážať. Už pri prvom obutí som však ostal prekvapený a vlastne dodnes neviem, či tam plát skutočne je. Respektíve čím to je, že som ho vôbec ale že vôbec necítil.
Skúšal som sa do toho oprieť, skúšal som aj rôzne povrchy aj prudšie zbehy. A nič. Topánka drží. Správa sa predvídavo. Dobre sa v nej v teréne manévruje. Nemáte pocit, že by vám chodidlo vystreľovala niekam, kam nechcete.
Efekt karbónového plátu prosto necítite. Možno je to aj dobre, pretože som jej o to viac dôveroval.
Na druhej strane práve preto si netrúfam stopercentne povedať, či vás v porovnaní s inými modelmi zrýchli. To čo platí pre cestnú karbónovú obuv. Že v nej si v podstate s istotou zabehnete nový rekord.
Veľa zábavy
Stále je to však jedna z najlepších topánok na trail, akú si môžete dnes kúpiť. Je to obuv, ktorú najlepšie využijete na behateľných terénoch.
Asi by s veľkým prehľadom zvládla aj technický terén ako napríklad tatranskú žulu. No v tomto prípade to je ako s Porsche 911. Ani s ním nepôjdete na štrkovú cestu, ale na asfalt, kde môžete využiť jeho prednosti. Pre New Balance je prednosťou jednoznačne svižný rýchly beh na širokých turistických chodníkoch.
Čo sa týka vzdialeností. Je to ideálna obuv na behy do 25 – 30 kilometrov. Pri dlhších behoch preferujem väčšiu podporu pre chodidlo a najmä viac priestoru pre prsty.
Celkovo sa New Balance podaril obrovský krok. Vytvorili ľahkú, flexibilnú a veľmi dobre odpruženú obuv do terénu. Pohodlie v nej nie je za cenu rýchlosti.
Je to jedna z najvšestrannejších topánok, v akých som mal možnosť behať. Pretože elegantne v nej zvládnete aj asfalt. Tým pádom je to ideálna voľba pre behy z domu do lesa.
Menším mínusom môže byť úzky strih. Ale celkový výsledok je výborný. Rozhodne je to spoločník, s ktorým si užijete veľa zábavy.
Na otázku, či to je tá najlepšia obuv na trail, nie je ťažké odpovedať. Je to tá najlepšia voľba pre kratšie a rýchle behy.