Doprava počas OH 2024 bude „spoľahlivá, efektívna, nízkouhlíková, udržateľná, dostupná a inkluzívna“, povedal Pierre Cuneo, riaditeľ pre mobilitu a dopravu v rámci organizačného výboru.
Plán rozdeľuje dopravu na dve kategórie - systém pre širokú verejnosť,
ktorý bude pozostávať z rozšírenia existujúceho systému verejnej
dopravy, a akreditovanú verejnosť, ako sú športovci, členovia delegácií a
tlače, ktorí budú odkázaní aj na verejnú dopravu, no bude pre nich k
dispozícii aj dodatočná flotila vozidiel od autobusov po menšie dodávky.
Vo francúzskej metropole vyčlenili tiež približne 185 kilometrov ciest, ktoré budú v prípade potreby rezervované pre športovcov a účastníkov podujatí, aby sa zabezpečilo, že každé podujatie bude maximálne 30 minút cesty od olympijskej dediny.
V rámci príprav tiež rozšíria cyklotrasy na celkových 415 kilometrov v celom parížskom regióne, pričom cyklisti budú mať k dispozícii 20-tisíc parkovacích miest. „Budú to prvé cyklistické hry v histórii,“ prisľúbil Florent Bardon, národný koordinátor mobility pre olympijské a paralympijské hry v roku 2024 na francúzskom ministerstve dopravy.