Cookies

Na naších stránkach používame cookies. Slúžia na zlepšenie našej práce a vášho zážitku z čítania Behame.sk.
Bližie informácie nájdete v Pravidlách používania cookies. Spracovanie a správu cookies nastavíte priamo vo Vašom prehliadači.
Súhlasím
Načítavam...
Beháme.sk
Zvoľte veľkosť písma:
AaAaAaAaAa
Beháme.sk

November je mesiacom oddychu a hľadania

November je mesiacom oddychu a hľadania
November je z pohľadu bežca ideálnym mesiacom, kedy si môže trochu poležať. Je aj mesiacom, kedy sa môžete venovať viac svojim blízkym. Je to čas, kedy si môže spolu so svojimi najbližšími sadnúť a zoznámiť ich so svojimi bežeckými plánmi na ďalší rok a pokúsiť sa tieto plány prispôsobiť aj ich predstavám o ideálnom spoločnom prežití nasledujúceho roka.
Stanovenie cieľov

Pri tomto spoločnom plánovaní by ste sa nemali sústrediť len na seba, ale mali by ste počúvať aj priania svojich blízkych. Ak sa vám podarí nájsť priority pre každého člena vašej rodiny a dokážete sa už teraz bez emócií dohodnúť, že sa budete navzájom v ich napĺňaní podporovať, vytvoríte si tak najlepší predpoklad k roku prežitému v porozumení a harmónii.
Aby ste toto všetko ešte zvýraznili, je dobré si už teraz stanoviť postupné ciele pre jednotlivé mesiace roka 2021, a to ako po stránke vášho bežeckého tréningu a pretekov, ktorých by ste sa chceli zúčastniť, tak spoločných rodinných akcií. Nič nenaruší vašu krehkú bežeckú formu, ako neočakávané poznanie, že v deň pretekov, na ktorý ste sa celý čas pripravovali, má vaša žena, váš muž narodeniny :).

Vzájomná komunikácia

Asi ste to už v živote zažili, v hlave stále nosíte veľa informácií, na ktoré nesmiete zabudnúť, snažíte sa všetkým vyhovieť, nikoho neodmietnuť a zrazu bum. Dostanete sa do situácie, že musíte všetko nechať a riešiť niečo osobné. Začnete sa správať inak, ako sú pri vás ľudia zvyknutí a oni nevedia, čo sa stalo. Či vám preskočilo, alebo či vám niečo urobili, čoho si však nie sú vedomí. Vy sa ale stále viac a viac uzatvárate do seba, pretože aj reakcie vášho okolia sú zrazu veľmi chladné. Neuvedomíte si, že všetko začalo vo chvíli, kedy ste na okamih zmenili svoje návyky. Jednoducho môže za to to, že ste nedokázali ľuďom povedať: " Hej, mám momentálne ten a ten problém, tak keď sa budem chvíľu správať inak, ako ste zvyknutí, tak to je len preto, že teraz sa musím sústrediť na vyriešenie alebo splnenie tejto konkrétnej veci, tohto konkrétneho cieľa. S vami to nemá vôbec nič spoločné. " Jednoducho to chce komunikovať. Dobrá komunikácia je základom aj pre zdarné splnenie našich bežeckých cieľov. Aj vaši spolupracovníci alebo spoločníci pochopia, keď im poviete, že v pondelok, v stredu a v piatok proste musíte ísť behať, pretože inak tu 10ku pod 40 nikdy nedáte, ako keď zrazu z ničoho nič začnete v tieto dni utekať z práce o 16.00 hodine, zatiaľ čo inokedy ste sedeli v kancelárii vždy až do večera.

Ranné behanie

Ak nemáte čas na tréning cez deň alebo v podvečer, naučte sa behať ráno. Ranný beh je vynikajúcim vstupom do nového dňa. Hneď ráno sa vám okysličí mozog a zrazu zistíte, že stihnete oveľa viac ako inokedy. Navyše sa nebudete celý deň stresovať tým, či si dnes stihnete zabehať alebo nie.

Ranný beh je vhodný hlavne pre regeneračné voľné behy. Popoludňajší čas je potom vhodnejší pre kratší a intenzívnejší tréning.

18.11.2020 / Bežecká škola / Autor: Miloš Škorpil /  Foto: Bigstock