Načítavam...
Beháme.sk
Zvoľte veľkosť písma:
AaAaAaAaAa

Jarné prázdniny na Horehroní sú o bežkách

Bežkovanie pod Kráľovou hoľou sa stalo obľúbeným športom.
Bežkárska sezóna pod najvyšším vrchom východnej časti Nízkych Tatier je v prevádzke aj počas tohtoročnej zimnej sezóny. Upravujú sa tri bežkárske okruhy o celovej dĺžke 12 kilometrov. Najdlhšou trasou je okruh medzi Šumiacom a Telgártom so zastávkou pri Chamkovej stodole o dĺžke 10 km. Táto trasa je upravená na klasickú stopu. Okrem toho sa upravujú dva menšie okruhy pri Chmarošskom viadukte (upravený na klasiku) a v areáli lyžiarskeho strediska SKI Telgárt o dĺžke 1 km (upravený na klasiku aj skate).

Šumiac-Chamkova stodola-Telgárt
Varianta trasy zo Šumiacu

Bežkárska trať začína v dolnej časti obce Šumiac na konci ulice Dolina. Tam zaparkujete svoje auto na upravenom parkovisku a vydáte sa rovno dole smerom k lesu. Značená trať vedie cez menší potôčik a pokračuje po lúkach, miernym stúpaním, súbežne s hustým lesným porastom po vašej pravej strane. Pokračujete až na rovinatú lúku, kde sa pred vašim zrakom začínajú vynárať obrysy Chamkovej stodoly, ktorá sa nachádza za lesom po vašej pravej strane. Ku stodole prichádzate zo zadnej strany, môžete pri nej pobudnúť a urobiť si pamätnú fotografiu s majestátnou Kráľovou hoľou v pozadí. V tomto bode sa nachádza malý bežkársky okruh, kde si môžete zatrénovať a pokračovať ďalej do obce Telgárt miernym stúpaním na kopec Rovné (1,6km).
Stúpanie na tento kopec je nenáročné, postupne sa les otvorí a naskytnú sa prvé výhľady na Telgártsku stranu. Z jeho úbočia môžete sledovať zamrznuté meandre rieky Hron, ktoré sa nachádzajú na vašej pravej strane za asfaltovou cestou. Pokračujete ďalej lúkami až postupne klesáte ku hlavnej ceste na začiatok obce Telgárt. Tu vaša cesta ešte nekončí, môžete si však urobiť prestávku. Prejsť pešo môžete do reštaurácie Horehronská kúria, ktorá sa nachádza v centre obce Telgárt, zhruba 50 metrov pri hlavnej ceste od vstupu do obce.
Ďalej z obce Telgárt pokračujete poza rodinné domy až sa napojíte na modrú cyklotrasu č. 2554. Po nej budete pokračovať 2,7 kilometra naspäť do obce Šumiac. Približne 100 metrov pred salašom opustíte cestu a spustíte sa smerom nadol a cez lúky pohodlne prejdete až na začiatok trasy.
Variant trasy z Telgártu
Trasu môžete začínať z obce Telgárt na odbočke pri vstupe do obce v blízkosti ubytovacieho zariadenia Zubrovica. Pri nástupnom bode je možnosť parkovania, v blízkosti cesty. V prípade začiatku trasy z Telgártu je potrebné dodržiavať smer trasy. Najskôr sa napojíte na cyklotrasu č. 2554 a prejdete ňou až na začiatok obce Šumiac a ďalej pokračujete smerom k Chamkovej stodole.