Vybrúsený dizajn
Novinka stojí na mierne modifikovanej platforme MQB, tentoraz s prívlastkom Evo, na ktorej vzniká ročne v rámci celého koncernu 5,1 milióna áut. Predstavila sa práve v dnes už výbehovej generácii Golfu. Vo Wolfsburgu si však dali záležať, aby overený „hardvér“ posunuli na novú úroveň. Spojitosť s predošlou generáciou tak či tak novinka nezaprie. Rozmery sú veľmi príbuzné a tie milimetre, ktoré sa zmenili, majú na svedomí skôr retuše ako zásadný redizajn. Na dĺžku má Golf 4 284, na šírku 1 789 a na výšku 1 456 mm. Je teda len o 26 mm dlhší, o milimeter užší a o 36 mm nižší.
Rázvor náprav s hodnotou 2 636 mm sa natiahol o 16 mm, čo nie je pre modulárnu platformu MQB žiadnym problémom. Každý karosársky diel bol optimalizovaný. Najmä z hľadiska aerodynamiky. Zaoblenejšia predná časť s úzkymi reflektormi a zmenšenie čelnej plochy (2,21 m2) znížili koeficient odporu vzduchu na Cd 0,275. Golf si však zachoval všetky charakteristické prvky vrátane ikonického masívneho zadného stĺpika. Nové predné svetlá spája tenká lišta. Nárazník sa vyznačuje hladkými tvarmi. Zboku zaujme prelis vo výške kľučiek dverí. Vzadu je opäť nový nárazník, tentoraz s falošnými výfukmi, a nové delené svetlá. Reflektory používajú už v základe diódovú technológiu. Za príplatok si môžete dopriať svetlá IQ. Light LED-Matrix s desiatimi osvetľovacími funkciami.
Stále pripojený
Redukciu mechanických ovládačov vidieť aj na dotykových „ostrovoch“, napríklad na ovládanie svetiel, či ovládačoch Touch-Slider na volante. K dispozícii je aj head-up displej. Golf sa nebráni ani pokročilému hlasovému ovládaniu. Všetky systémy sú prepojené cez dátovú jednotku Online-Connectivity-Unit (OCU) so zabudovanou eSIM kartou. Golf VIII je teda stále pripojený a z toho plynie množstvo výhod, napríklad neustály prístup k on-line funkciám a službám We Connect a We Connect Plus.
Navigácia môže napríklad automaticky zobrazovať body záujmu vrátane telefónnych čísiel na rezerváciu stola v reštauráciách a podobne. Pripojenie Golfu na internet znamená po prvýkrát aj možnosť aktualizácie softvéru a dokonca dodatočnú aktiváciu funkcií! Auto si môžete teda kúpiť napríklad bez adaptívneho tempomatu a asistenta diaľkových svetiel a po čase si systémy aktivovať. Nie je to problém, pretože Golf je už v základe vybavený potrebnými senzormi a radarmi. Napokon, po prvýkrát umožňuje asistovanú jazdu na diaľnici až do rýchlosti 210 km/h bez potreby riadenia či ovládania plynového a brzdového pedálu. Podmienkou sú však stále ruky na volante. Samozrejmosťou sú aj ďalší asistenti balíka IQ.Drive ako monitoring križujúcich vozidiel. Bezpečnosť zvyšuje sériový systém komunikácie medzi vozidlami Car2X, ktorý vysiela a prijíma výstrahy v okruhu 800 metrov.
Pod kapotou revolúcia
Základom sú 6-stupňové manuálne prevodovky. Výkonnejšie motorizácie môžu spolupracovať so 7-stupňovými dvojspojkovými prevodovkami DSG. Pre najvýkonnejší diesel je pripravený pohon oboch náprav 4Motion. Ale pozor, to nie je koniec. Golf prichádza až s piatimi hybridnými technológiami. Benzínové motory eTSI (81, 96, 110 kW) využívajú mild-hybridnú sústavu so 48 V štartérom-generátorom a malou li-ion batériou. Častejšie vypínanie motora, rekuperácia brzdnej energie a pomoc pri zrýchlení má ušetriť priemerne 10 % paliva na 100 km. Vždy v kombinácii so 7-stupňovým DSG.
A potom sú tu dva plug-in hybridy GTE s výkonom 150 alebo 180 kW. Poznáme ich z Passatu GTE či Superbu iV. Kombinujú 4-valec 1,4 TSI s elektromotorom a li-ion akumulátormi s kapacitou 13 kWh, ktoré umožňujú bezemisný dojazd do vzdialenosti približne 50 km. Do budúcnosti sa ráta aj s motorom 2,0 TSI pre verzie GTi (180 kW) a R (245 kW). Chýbať nebude ani silný naftový Golf GTD (147 kW).
Vybavenie je podstatne bohatšie ako v minulosti. V sérii nájdete spomínané LED svetlá, štartovanie tlačidlom, digitálny kokpit, automatickú klimatizáciu či asistent udržiavania v jazdnom prúde Lane Assist. Novinkou sú nové línie výbav – Golf, Life, Style a R-Line. Dopriať si môžete výkonnú aparatúru Harman/Kardon, trojzónovú klimatizáciu, head-up displej alebo spomínané „matrixové“ svetlá. Príplatkový adaptívny podvozok DCC má v novej generácii individuálne riadené tlmiče, čo prináša vyšší komfort a redukciu náklonov karosérie. Zatiaľ sú však v ponuke iba štyri motorizácie. Paleta sa rozšíri až v priebehu roka.
Rozmery, objemy, hmotnosti
Dĺžka (mm) 4 284
Šírka (mm) 1 789
Výška (mm) 1 491
Rázvor náprav (mm) 2 619
Objem kufra (l) 381 – 1 237
Objem nádrže l) 50
Hmotnosť (kg) od 1 315
Technické údaje dostupných verzií
Počet valcov/ventilov 4/16 4/16 4/16 4/16
Zdvihový objem (ccm) 1 498 1 498 1 968 1 968
Výkon (kW/ot.) 96/- 110/- 85/- 110/-
Krútiaci moment (Nm/ot.) 200/1 400 250/1 500 300/1 600 360/1 600
Prevodovka 6M 6M 6M 7-DSG
Max. rýchlosť (km/h) 214 224 202 223
0 – 100 km/h (s) 9,2 8,5 10,2 8,8
Spotreba na 100 km (l) 5,3 5,5 4,1 4,3