Načítavam...
Beháme.sk
Zvoľte veľkosť písma:
AaAaAaAaAa
Beháme.sk

Volkswagen T-Roc: Golf v drese športovca

Volkswagen T-Roc: Golf v drese športovca
Tak na toto sme pri Volkswagene zvyknutí naozaj neboli. Kompaktné SUV z Wolfsburgu úplne zmenilo zaužívaný konzervatívny imidž nemeckej značky. Nový T-Roc prináša nápaditý dizajn, ale aj pohon 4x4, ktorý z neho robí na rozdiel od množstva módnych crossoverov skutočné SUV.
Hoci je T-Roc v súčasnosti najmenším SUV v ponuke Volkswagenu, stojaci pod modelmi Tiguan či Touareg, nejde zas o úplného „drobca“. Preto si ho nemýľte s nedávno predstaveným Seatom Arona. Najbližším koncernovým súrodencom T-Rocu je totiž prémiové Audi Q2. To nie je zlý pôvod. Prezrádza to takmer identickým rázvorom náprav s hodnotou 2 603 mm, o ktorý sa postarala modulárna platforma MQB a veľmi podobná dĺžka 4 243 mm. V podstate môžeme hovoriť o outdoorovo ladenom Golfe, keďže naň v dĺžke stráca iba 25 mm. Zato ho prekonáva svetlou výškou 161 mm a bohatou plastovou ochranou spodných partií karosérie.

Viac emócií

Už na prvý pohľad je jasné, že T-Roc, kde T v názve prezrádza príslušnosť k SUV ponuke Volkswagenu a Roc odvodené z anglického Rock (skala) avizuje odolnosť, prináša do pokojných vôd Volkswagenu celkom nový vietor. Po prvýkrát prezentuje prednú masku, ktorá vďaka chrómovému lemu vytvára integrálny celok s reflektormi. V časoch aerodynamicky vyhladených „SUV“ zaujme bohato modelovanými blatníkmi a robustnými prahmi. Vzadu je dominantou difúzor a široko posadené dvojdielne svetlá. No najväčšou novinkou je dvojfarebná karoséria. Dopriať si môžete až štyri farebné vyhotovenia strechy kontrastujúce s jedenástimi farbami karosérie.
T-Roc tak ponúkne viac individualizácie, než Volkswagen doteraz zákazníkom ponúkal. S tým súvisí aj príplatkový balík Sport, ktorý obohacuje dizajn o 17-palcové disky kolies Kulmbach, červené brzdové strmene, strieborné chrániče nárazníkov, chrómové výfuky či matné zadné svetlá. Interiér zas poteší hliníkovými pedálmi, čiernou strechou, športovými sedadlami či fóliami na zadných oknách. A keď sme už v kabíne, spomeňme, že aj tu ide T-Roc ďalej ako jeho súrodenci. Emócie môžu totiž podporiť kontrastné dekorácie palubnej dosky, stredovej konzoly či dverí. Na výber sú farby Black Oak Brown, Ravenna Blue, Energetic Orange Metallic a Curcuma Yellow Metallic.




Digitálny kokpit

Infotainment čerpá T-Roc z modernizovaného Golfu. Nájdeme tu preto príplatkový virtuálny kokpit Active Info Display s 11,7-palcovou obrazovkou aj 8-palcový displej multimediálneho rozhrania Discover Media kompatibilného so smartfónmi cez platformy Apple CarPlay a Android Auto. Takže vaše obľúbené aplikácie sú na palube plne k dispozícii. Prístrojový panel umožňuje štyri základné zobrazenia virtuálnych prístrojov, ktoré ovládate priamo z volantu. Samozrejmosťou je ponuka bezdrôtového dobíjania externých zariadení na stredovej konzole. Posádka sa môže tešiť z veľkorysého priestoru a skvelého výhľadu, za ktorým stojí vysoká pozícia sedadiel. Tie predné sa „vznášajú“ nad asfaltom 572 a zadné minimálne 618 mm.



Do kufra sa zmestí 445 litrov nákladu a po zložení delených operadiel v pomere 60:40 vzrastie celkový objem na 1 290 litrov. Za príplatok si môžete dopriať audio súpravu Beats s výkonom 300 W, cúvaciu kameru, dvojzónovú klimatizáciu, dvojdielnu panoramatickú strechu, adaptívny tempomat aktívny v rozmedzí od 30 do 210 km/h, vyhrievanie volantu či parkovací asistent. Balík asistenčných systémov zahŕňa autonómne brzdy s monitorovaním chodcov, detekciu jazdných prúdov, udržiavanie v jazdných prúdoch, čítačku dopravných značiek, núdzové volanie alebo automatické prepínanie diaľkového režimu svetiel.

Do mesta aj do terénu

Ponuka motorov kopíruje nový Golf. Základom je 3-valec 1,0 TSI (85 kW), ktorý doplňuje 4-valec 1,5 TSI Evo (110 kW) s deaktiváciou valcov a nad ním najsilnejší dvojliter 2,0 TSI (140 kW). Naftové motory reprezentujú 4-valce 1,6 TDI (85 kW) a 2,0 TDI (110, 140 kW). Slabšie motory ponúkajú výlučne predný náhon. Silnejšie 1,5 TSI, 2,0 TSI a 2,0 TDI sú k dispozícii za príplatok alebo v sérii so systémom 4Motion. A tiež v kombinácii s novými 7-stupňovými dvoj spojkovými prevodovkami DSG. Štvorkolka je vybavená elektro hydraulickou viaclamelovou spojkou a pracuje v režimoch Street, Snow, Offroad a Offroad Individual.




Okrem toho je tu aj volič jazdných módov s výberom programov Comfort, Normal, Sport, Eco a Individual. Tie upravujú činnosť motora, prevodovky, trakčných systémov, riadenia, tempomatu, ale napríklad aj klimatizácie. Ak si priplatíte za adaptívne tlmiče DCC, bude sa meniť aj ich charakteristika. Takže T-Roc sa dokáže prispôsobiť akejkoľvek situácii. Môže byť z neho praktický rodinný hatchback, spoločník pre športové aktivity alebo takmer „off-road“, ktorý sa nezľakne ťažšieho terénu. Zvlášť to platí pre verziu 2,0 TDI 4Motion (110 kW) Sport, ktorú sme si vyskúšali.

Jej agilný diesel má dosť sily mimo asfaltu a problémy mu nerobí ani rýchle tempo na diaľnici. Na stovku zrýchľuje za 8,4 sekundy, no pritom si vystačí v reálnej premávke s približne 6,5 litrami nafty na 100 km. Úroveň vybavenia Sport vychádza z už i tak bohatej línie Style s parkovacími senzormi, adaptívnym tempomatom či nastavením jazdných režimov, no pridáva navyše 17-palcové disky kolies s červenými strmeňmi bŕzd, predné LED svetlá, lakované nárazníky a chrómové lišty. V interiéri nájdete spomínaný virtuálny prístrojový panel, dvojzónovú klimatizáciu, športové sedadlá a audio Composition Media s 8-palcovým dotykovým displejom.

Rozmery, objemy, hmotnosti

Dĺžka (mm) 4 234
Šírka (mm) 1 819
Výška (mm) 1 573
Svetlá výška (mm) 161
Rázvor náprav (mm) 2 590
Objem kufra (l) 445 – 1 290
Objem palivovej nádrže (l) 50 - 55
Pohotovostná hmotnosť (kg) 1 270 – 1 530

Technické údaje dostupných verzií

Motor 1,0 TSI 1,5 TSI 2,0 TSI 4Motion 1,6 TDI 2,0 TDI 4Motion
Počet valcov/ventilov 3/12 4/16 4/16 4/16 4/16
Max. výkon (kW/ot.) 85/- 110/- 140/- 85/- 110/-
Max. krút. moment (Nm./ot.) 200/2 000 -/- 320/1 500 -/- 340/1 750
Prevodovka 6M 6M/7-DSG 7-DSG 6M/DSG 6M/7-DSG
Max. rýchlosť (km/h) 187 -/- 216 -/- 200/200
0 – 100 km/h (s) 10,1 -/- 7,2 -/- 8,4/-
Spotreba na 100 km (l) 5,1 -/- 6,7 -/- 5,1/-


14.5.2018 / Auto-moto / Autor: Andrej Lojdl