Dizajn Jaguaru v SUV balení
Ian Callum, šéfštylista Jaguaru,
zakomponoval do nového SUV maximum prvkov typických pre nové
modely vrátane prednej masky a svetiel inšpirovaných sedanom XE.
Tie zadné si zas vzali za vzor roadster a kupé F-Type. Celé je to
„zabalené“ vo svalnatých proporciách a postavené na kolesách
s priemerom minimálne 19 palcov. Tie najväčšie majú po vzore
štúdie C-X17 z roku 2013 až gigantických 22 palcov. Tak ako
každý atlét si pritom dáva F-Pace pozor na váhu. A tu urobili
konštruktéri obrovský kus práce.
Až 80 % štruktúry karosérie pripadá na hliník. Zvyšok tvorí vysoko pevná oceľ a dve percentá horčíka. Zadné výklopné veko je dokonca z kompozitov. Základná verzia tak váži len 1 665 kg. Len pre zaujímavosť, samotná karoséria má na 298 kg, čo je menej ako hmotnosť karosérie malého Fiatu 500X!
Interiér ponúka prémiovú atmosféru a dostatok priestoru pre piatich cestujúcich a ich batožinu. Pod elektricky ovládanými zadným vekom je fantastický kufor s objemom 650 litrov. Variabilitu zlepšujú elektricky sklápateľné zadné sedadlá delené v pomere 40 : 20 : 40. Naložiť športové náradie je potom naozaj hračkou. Veď schopnosti F-Pace sa tým vyšplhajú až k 1 740 litrom.
Komfort ako v limuzíne
Nešetrilo sa ani na komforte. Palubná
doska, opäť v štýle XF, obsahuje virtuálny prístrojový panel s
12,3-palcovým displejom a 8-palcové rozhranie. Za príplatok si
môžete dopriať multimediálny systém InControl Pro s
10,2-palcovou obrazovkou, internetovým pripojením, harddiskom s
kapacitou 60 GB, hot-spotom až pre osem externých zariadení či
funkciami pre diaľkovú komunikáciu s vozidlom. Sprevádzať vás
môže laserový head-up displej a 3D navigácia.
K luxusným prvkom musíme pripočítať ventilované a vyhrievané sedadlá, panoramatickú otvárateľnú strechu, vyhrievané zadné sedadlá, audio Meridian so 17 reproduktormi a výkonom 825 W. Zaujímavým prvkom je náramok Activity Key pre prípad, že idete plávať alebo surfovať. Keďže náramok nepoužíva batériu, voda mu nevadí. Auto otvoríte priložením náramku k písmenu „J“ na nápise zadných dverí.
Stereokamery vidia aj to, čo vy nevidíte
O bezpečnosti tiež niet najmenších pochybností. Napokon, F-Pace už má päť hviezdičiek z testov Euro NCAP. Počas jazdy vás strážia všetky dostupné asistenčné systémy vrátane núdzových bŕzd a detekcie chodcov a áut. Stereokamera tiež slúži potrebám monitorovania jazdných prúdov, ale tiež čítačke dopravných značiek. Samozrejmosťou je adaptívny tempomat a obmedzovač na základe údajov maximálnej povolenej rýchlosti. O osvetlenie vozovky sa môžu starať adaptívne full-LED svetlá.
Dostatok sily dávajú ľahkému britskému
atlétovi štyri nové agregáty. Základom sú dvojlitrové 4-valce
Ingenium 20d (133 kW) a benzínový 20t (177 kW). Oba spojené
výhradne s pohonom zadných kolies. Výkonnejšiu alternatívu
tvoria trojlitrové 6-valce – naftové bi-turbo 30d (221 kW) a
zážihový agregát 35t (250 alebo 280 kW), vždy s pohonom oboch
náprav. Manuálna prevodovka bude dostupná len pre základný
naftový motor. Inak je v sérii 8-stupňový automat.
Aj vďaka nízkej hmotnosti a slušnej aerodynamike (Cx 0,34) sa spotreba naftových verzií pohybuje od 4,9 do 6,0 a benzínových maximálne do 8,9 litra paliva na 100 km. To len dokladuje, ako vie F-Pace rozumne narábať s energiou. Na asfalte ťaží z dvojitých lichobežníkových závesov vpredu a viacprvkového zavesenia zadných kolies. Vhod príde rozdelenie hmotnosti medzi nápravami v spravodlivom pomere 50 : 50. Presnejšiu stopu v zákrutách stráži systém Inteligent Drive Dynamics s vektorovaním hnacej sily medzi pravými a ľavými kolesami.
Suverén aj v teréne s know-how od Land Roveru
O dokonalý prémiový komfort sa postarajú príplatkové magnetoreologické tlmiče Adaptive Dynamics, schopné meniť tuhosť pruženia na základe kontroly pohybu kolies až 500-krát za sekundu. A F-Pace nie je žiadnym outsiderom ani v teréne. Systém AWD je totiž v mnohom inšpirovaný štvorkolkou sesterského Land Roveru. Čo lepšie si priať? Sympatické ale je, že uprednostňuje zadné kolesá, takže za normálnych okolností sa F-Pace správa ako limuzíny Jaguaru. Ak je to ale potrebné, dokáže v zlomku sekundy preniesť 50 % hnacej sily na prednú nápravu.
Systém All Surface Progress nie je pritom ničím iným, ako obdobou známeho voliča jazdných režimov Terrain Response v Range Roveroch pre rôzne druhy pohonov. A nechýba ani „terénny tempomat“ Control Progress aktívny od 3,6 do 30 km/h. F-Pace tak dokonale spája svet luxusu a dobrodružstva, ktoré dokážu zvládnuť len autá pripravené zísť z nudného asfaltu na prašné a kľukaté cestičky.