Veľké SUV preto dostalo výraznú 6-uholníkovú masku s masívnym chrómovým lemom aj ostro rezané svetlá s trojuholníkovou grafikou. Navyše zatmavené. Tvári sa agresívnejšie než jeho súrodenci. Zboku zaujme svalnatý zadný stĺpik a ostrý rez tretieho bočného okna. Vzadu sú novinkou svetlá spojené reflexnou lištou. Ďalšia odlišnosť v porovnaní s konkurentmi z materského košiara. V sérii obúva testovaná verzia Excellence 19-palcové disky, no my sme jazdili na parádnych príplatkových dvadsiatkach. Tarracu nepochybne svedčia, podobne ako biely lak Oryx.
Strohý a digitálny
Interiér ide tiež vlastnou cestou. Kabína má pomerne strohý štýl. To ale športovému DNA Tarraca vyhovuje. Vidieť to najmä na jednoduchej, prísne horizontálnej palubnej doske. Palec dávame Tarracu hore za skvelé materiály. A nemyslíme tým len špičkové mäkčené plasty, ale aj poťahy a dekorácie. Palubovku zdobí drevo a sedadlá zas textília kombinovaná s hnedým semišom. Textil nájdeme dokonca aj na výplniach dverí. Pôsobí to moderne aj útulne.
Voľne stojace multimediálne rozhranie používa dotykový displej s uhlopriečkou osem palcov a brilantným rozlíšením. Reaguje už na priblíženie ruky. Logika menu je dostatočne intuitívna. Vďaka platformám Android Auto a Apple CarPLay si Tarraco bez problémov rozumie s vašim mobilom. A čo viac, nájdete tu praktické analógové ovládače, napríklad pre reguláciu hlasitosti či zmenu mierky navigácie. Samostatný je aj panel klimatizácie, čo je opäť skvelé riešenie. Platí to aj o valčekových ovládačoch multifunkčného volantu. Bezproblémový výhľad podporujú úzke stĺpiky a veľké spätné zrkadlá.
Technologický imidž podporuje virtuálny prístrojový panel s uhlopriečkou 10,25 palca. Má tri odlišné grafické módy, napríklad len s mapou navigácie. Nastavujú sa priamo z volantu tlačidlom View, takže nemusíte zbytočne vchádzať do menu infotainmentu. Našťastie jeden z módov využíva klasické analógové zobrazenie otáčkomeru a rýchlomeru, takže ani tí, čo nie sú priaznivcami digitalizácie, nebudú mať k Tarracu výhrady. Ergonómia je perfektná. Rozsah regulácie volantu a predných sedadiel je príkladný, nájsť si optimálnu polohu nie je naozaj problém. Pomáha tiež lakťová opierka, ktorá sa nastavuje výškovo aj pozdĺžne. To nebýva samozrejmosťou.
Variabilita ako v MPV
A kufor? V sedemmiestnej verzii máte stále úžasných 700 litrov pre batožinu. Tretí sklopený rad teda uberá len akceptovateľných 60 litrov. Je to dokonca o 70 viac ako ponúka 7-miestny Kodiaq. A nadvláda Tarraca pokračuje aj po sklopení operadiel druhého radu, priamo tiahlami z kufra, keď sa využiteľný objem vyšplhá na fantastických 1 775 litrov. Batožinový priestor má navyše symetrický tvar a takmer úplne vodorovnú podlahu. Prístup k batožine je hračkou. Stará sa oň elektricky výklopné veko a nožný senzor. Takže piate dvere otvoríte aj s plnými rukami.
Nešetrilo sa ani na odkladacích miestach v kabíne. Do dverí dáte 1,5 litrové fľaše, stredový tunel obsahuje držiaky na nápoje, dokonca s krycou roletkou, čo je precízny detail, ďalšie nájdete v stredovej konzole s priestorom pre indukčné nabíjanie telefónov a tiež v boxe medzi sedadlami.
Nebojte sa benzínu
Podvozok Tarraca je sofistikovanejší ako pri menšom Seate Ateca. Má
predné tlmičové vzpery McPherson a zadnú viacprvkovú nápravu. A v našom
prípade aj adaptívne tlmiče DCC, ktoré ponúkajú režimy Comfort a Sport. V
komfortnom režime je Tarraco doslova plavné, a to dokonca na
20-palcových diskoch obutých plášťami 235/45. V zákrutách mu zas pomôže,
keď tlmiče stuhnú. S vrodenou nedotáčavosťou bojuje veľmi úspešne aj
vďaka štvorkolke. Z miery Tarraca len tak ľahko nevyvediete, hoci má na
váhe cez 1 800 kg. Stopy sa drží s urputnou vervou a nepredvádza nič
neočakávané.
Pomáha aj komfortne nastavené riadenie presne v intenciách, na aké
sme zvyknutí pri produktoch koncernu VW. Na vychýlenie kolies potrebuje
Tarraco len dve otáčky volantu, čo je dosť ostré. Napriek tomu mu
nechýba presnosť a cit. Pocit komfortu podporuje dobrá izolácia náprav.
Pohltí nárazy aj hluk pneumatík. Pri vyšších rýchlostiach vás bude
vyrušovať skôr aerodynamický šum veľkých spätných zrkadiel než samotný
podvozok. S Tarracom sa teda zžijete veľmi rýchlo. Pri dlhých cestách
vás podporuje udržiavaním v jazdnom prúde s precíznymi reakciami či
adaptívnym tempomatom a adaptívnymi diódovými svetlami, ktoré robia
z noci deň. A v teréne zas módom Offroad, ktorý sa stará o kontrolu
klesania a čo najlepšiu trakciu systému 4Drive.
Tarraco je jednoducho univerzálne rodinné auto – pohodlné, priestranné, variabilné a so štvorkolkou 4Drive aj ochotné zísť z asfaltu do ťažšieho terénu. Navyše, ani v najvýkonnejšej benzínovej verzii, nemusí urobiť prievan na vašom účte. Cena nami testovanej verzie Excelence začína na 35 500 eurách. No v sérii je adaptívny tempomat, adaptívne svetlá, vyhrievané komfortné sedadlá, 3-zónová klimatizácia, automatický parkovací asistent, spomínaný virtuálny prístrojový panel či systém ovládania jazdných režimov. V našom prípade nechýbalo na palube ani praktické nezávislé kúrenie, panoramatická strecha a rozšírený balík asistenčných systémov. Mnohé z týchto prvkov stoja za uváženie.
Rozmery, objemy, hmotnosti
Šírka (mm) 1 839
Výška (mm) 1 658
Rázvor náprav (mm) 2 790
Objem kufra (l) 760 (5 sedadiel)/700 (7 sedadiel)
Objem nádrže (l) 60 (4Drive)
Pohotovostná hmotnosť (kg) 1 808 kg
Technické údaje
Počet valcov/ventilov 4/16
Zdvihový objem (ccm) 1 984
Max. výkon (kw/ot.) 140/4 200
Max. krút. moment (Nm/ot.) 320/1 500 – 4 100
Prevodovka 7-DSG/4x4
0 – 100 km/h (s) 8,0
Max. rýchlosť (km/h) 211
Spotreba na 100 km (l) 8,7 – 9,5
Spotreba počas testu (l) 8,5
Cena verzie od 35 530 €