Spoločnosť BMW, respektíve jej motocyklová divízia BMW Motorrad, sa minulý rok pochválila novým elektrickým motocyklom, ktorý sa vymyká tabuľkám. Podľa mníchovskej spoločnosti totiž nejde o e-motocykel, ani o e-skúter. Je to eParkourer. Elektrický motocykel stvorený pre mestské prostredie, ktorý oslovuje obratnosťou, praktickosťou, robustnosťou a minimalistickým dizajnom.
Celkový vzhľad odhaľuje charakter BMW CE 02. Jednoduché a zrozumiteľné proporcie zaisťujú úprimnú, emocionálnu estetickú príťažlivosť.
Dve veľké kolesá podobné bicyklu sľubujú robustnosť a jednoduchú zábavu z jazdy. Sú navrhnuté ako diskové kolesá, čím vizuálne zvýrazňujú proporcie motocyklu.
Tmavá oblasť pre dve batériové jednotky a pohon so striebornými akcentmi vytvárajú kompaktné teleso. Výraznú siluetu dotvárajú dlhé, úzke sedadlo a rám.
V špeciálnej verzii Highline má model CE 02 extrovertný a farebný vzhľad. Vidlice eloxované zlatou farbou a dizajn pásky v kombinácii s kontrastnou farbou Petrol vytvárajú z modelu dynamický a futuristicky orientovaný stroj, a to aj keď stojí.
Pohon zaisťuje vzduchom chladený synchrónny elektromotor s budeným rotorom, ktorý je napájaný dvojicou vzduchom chladených lítium-iónových batérií s prevádzkovým napätím 48 V. Každá batéria má kapacitu 1,96 kWh a pre jednoduchšiu údržbu je možné ich jednotlivo vybrať.
Motocykel je dostupný v dvoch verziách. Základná ponúka maximálny výkon 11 kW, menovitý výkon 6 kW a riadiť ho môžu jazdci starší ako 16 rokov. Výkonný elektromotor ponúka krútiaci moment 55 Nm už od rozjazdu a zvláda stroj rozhýbať z 0 na 50 km/h za 3 sekundy.
Vo verzii s výkonom 4 kW (menovitým výkonom 3,2 kW, jednou batériou s
kapacitou 1,96 kWh a rýchlosťou obmedzenou na 45 km/h) potom BMW CE 02
spĺňa požiadavky skupiny vodičského oprávnenia AM, takže na ňom môžu
jazdiť napríklad v Nemecku jazdci od 15 rokov a tiež jazdci, ktorí majú
vodičský preukaz skupiny B, teda iba na automobil.
Možnosti, kto môže jednotlivé varianty riadiť, sa ale líšia podľa predpisov v konkrétnych krajinách.
Stroj
je štandardne vybavený dvoma jazdnými režimami: Flow a Surf. Režim Flow
je navrhnutý pre „plynulé preplávanie“ mestskou premávkou s mäkkou
odozvou plynu, režim Surf potom prináša priamu odozvu pohonu, dynamickú
akceleráciu a obmedzuje rekuperáciu. V rámci voliteľnej výbavy Highline
je potom k dispozícii ešte športový a dynamický jazdný režim Flash.
Motocykel
je štandardne dodávaný s externou nabíjačkou s výkonom 0,9 kW, ktorá
nabije výkonnejšiu 11 kW verziu z 0 na 100% za 312 minút a slabšiu 4 kW
verziu za 182 minút. Vo voliteľnej výbave Highline je však aj
výkonnejšia nabíjačka s výkonom 1,5 kW, ktorá 11 kW verziu nabije z 0 na
100 percent za 210 minút.
Dodajme, že eParkourer BMW CE 02 váži 119 kg (4 kW verzia)
až 132 kg (11 kW verzia), sedadlo je vo výške 750 mm, dvojitý rám z
oceľových trubiek sľubuje vysokú tuhosť, predné koleso je vedené
hydraulicky tlmenými teleskopickými rúrkami 37 mm a vzadu je použitá
tlakovo odlievaná hliníková kyvná vidlica.